KES 16 : Penurunan berat yang banyak dalam masa yang singkat..ada kesan ke?
Puan Sara : Assalamualaikum. Doc saya puan sara dari Pontian Johor. Saya telah menggunakan produk JM5 selama sebulan dan telah menjadi ahli dibwh pn noraisha jb.Saya ingin berkongsi pengalaman saya sbb saya telah berjaya menurunkan berat badan sebanyak 10 kg hanya dalam masa sebulan. saya pernah gemuk-kurus- dan gemuk semula. Dulu saya pernah mengambil produk sendayu tinggi (model sendayu tinggi 2003) dan berjaya menurunkan berat badan sebanyak 28 kg . tetapi setelah berkahwin berat badan naik mendadak disebabkan pengambilan pil kesuburan. Kalau nak diikutkan saya bukan jenis suka makan tapi berat badan saya tetap naik. Saya sudah berkahwin selama 5 tahun tapi belum dikurniakan anak sbb utama saya ambil JM5, saya rasa ia boleh membantu masalah yang saya hadapi. Saya juga pernah mengambil ubatan rawatan kesuburan dan pil metforimin bagi mengatasi masalah saya ini tapi masih belum berjaya. rasa mcm dah putus hati tapi apabila terbaca produk ini kat metro rasa ingin mencuba tu sgt kuat. so saya nekad beli produk JM5 dan ikut segala peraturannya bila saya timbang berat badan saya turun 2.5 kg seminggu. Gembira sgt sbb dpat turunkan berat badan. saya pernah cuba mkn semula produk sendayu tinggi tapi ia dah tak berkesan. berat badan saya sebelum mengambil jus Jm5 ialah 86 kg dan sekarang 74 kg semalam bila saya timbang lagi berat badan saya turun lagi 1 kg. So saya nak tanya doc adakah penurunan berat badan yang begitu banyak dalam masa sebulan akan meberikan kesan pada sistem badan saya?

DR. ROZMEY : penurunan yg puan alami adalah normal. dan tidak bahaya, harap puan dapat berat yg ideal soon. tahniah !!!

drrozmey
Pakar sakit puan / pakar penyelidik obesiti
CEO JMC/HPM
_________________
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & sakit Puan


KES 17 : JM5 untuk ibu selepas bersalin?
nazlina76 : salam.... ingin bertanya :-
1) boleh ke saya menggunakan JM5 slps bersalin, bilakah waktu yang sesuai untuk menggunakannya (hari yang ke berapa)?
2) apb. menggunakan JM5, masih blh menyusukan bayi ke?
3) jika di dlm pantang saya mengambil jamu, blh ke saya mengambil JM5 jugak?
terima kasih....

DR. ROZMEY : Ibu menyusu selamat mengamal JM5 utk ibu dan bayi,..minum air extra sedikit , dan bykkan buahan dan sayuran

Terdapat byk jenis jamu,..jamu yg terdapat phytoestrogen, vitamin akan merangsang selera makan, dan menyimpang air,..kesan halangan jamu , berbeza ,..dr syorkan penguna fokas kepada perkara yg paling utama,..jika mereka sudah pasti, jenis yg sukar berat turun ,..jgn campurkan amalan JM5 dgn apa jua jenis amalan yg lain,...sekiaranya mereka mendapat kesan penurunan yg bagus dgn JM5, dan amalan mengambil jamu tidak membantut penurunan berat oleh JM5,..boleh teruskan keduanya...

nazlina76 : tolong bagitau hari yang keberapa boleh ambil JM5 slps bersalin....
terima kasih. =)

ADMIN HPM : Mengikut nasihat doktor, boleh amalkan Jus Mate selepas minggu ke-2.

nazlina76 : salam Dr,
sy telah mengamalkan jdm5 selama 3 ari... dh turun 3 kg dari 89kg... sbnarnya saya berpuasa.... masa sahur saya hya ambil jm5...
nk tya, apb. berbuka saya boleh ikut cara pemakanan yang bagaimana?

minta tlg Dr beri penjelasan... tq.

DR. ROZMEY : JM5 boleh diamalkan selepas 2 minggu bersalin. 30% susu ibu bertambah dan selebihnya normal.

1% di secrete kedlm susu ibu,..kesan kepada bayi menyusu adalah tidak bahaya dan berlaku pada 1-3% kes ibu yg menyusu yg amalkan JM5

byk minum air dan plain water .

drrozmey
pakar penyelidik obesiti / pakar sakit puan
CEO HPM /CEO JMC
_________________
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & sakit Puan


KES 18 : Ambil ubat PROVERA MEDROXYPROSGESTERONE ACETATE TABLETS, USP, adakah akan mengganggu proses JM5?
assyauq_85 : Assalamualaikum doktor..
Saya seorang pelajar perempuan berumur 23 tahun di salah sebuah IPTA dan mempunyai masalah obesiti. Berat saya kini 105kg dan tinggi 160cm. Saya mempunyai masalah gangguan haid dan setelah berjumpa doktor, kini saya diminta makan ubat PROVERA MEDROXYPROSGESTERONE ACETATE TABLETS, USP. Atas nasihat doktor untuk mengurangkan berat badan, saya telah mengambil keputusan untuk mencuba JM5. Soalan saya, adakah ubat tersebut akan mengganggu proses yang dijalankan oleh JM5? Dan bolehkah doktor berikan cara pemakanan JM5 yang sesuai untuk saya amalkan bagi mengatasi masalah berat badan yang saya alami? Segala respon dari pihak tuan amat2 saya hargai..Terima kasih..

DR. ROZMEY : masalah ni doc dah jawab di forum dan artikel. JM5 mampu menurunkan berat dan stabilkan hormone,..dan mengatur kitar haid kembali normal.

berhenti pil provera dan fokus pada penurunan berat dgn JM5,..pada peringkat awal ,.maybe ada kesan negetif withdrawal provera terhadap kesan positif JM5,..terus amalkan displine pemakanan yg doc sarankan..pasti berjaya.

Dr Rozmey
Pakar Penyelidik Obesiti / pakar sakit puan
CEO HPM / CEO JMC
_________________
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & sakit Puan


KES 19 : Pesakit darah tinggi boleh ke ambik JM5?
anakdara_za : salam doc..Ramai Costumer yg tanya...
1) Pesakit darah tinggi boleh amik tak JM5?
2) macam mana JM5 nie berfungsi bagi pesakit darah tinggi?
2) Cara pengambilan JM5 dan ubat hospital?
thanks doc

ziana81 : kalau tak silap sayalah..orang yang ada darah tinggilah yang sesuai ambik,jm5 akan bantu rawat darah tinggi juga

anakdara_za : betul tu ziana...cuma nak tau lebih terperinci...cara pengambilan sekali ngan ubat hospital....sbb costumer kalu tanya boleh ke pesakit darah tinggi amik jm5...bila kita jawab mmg bagus tuk pesakit darah tinggi...dia tanya blk...cam ner dia berfungsi dan mcm2 lg..so nak la jawapan terperinci..hehhe..gitu la supaya confident bila costumer tanya

DR. ROZMEY : pengidap darah tinggi adalah elok amalkan JM5 yg boleh menurunkan darah tinggi.

Ubatan darah tinggi pada awalnya terus diamal seperti biasa , dan pesakit kena regular check tekanan darah,..sekiranya darah tinggi sudah normal,..bolehlah kurangkan dose atau stop.

Ambil ubat darah sebelum 2 jam ambil JM5 dgn palin water

JDM menuurunkan darah dgn 1. kurangkan kolestrol ini mengurangkan periperal resistant. 2. Membuang toxin yg bahaya dari dalam usus 3. Mengurankan kadar tindakbalas cortisol 4. mengurangkan pre / post load utk jantung...

drrozmey
Pakar Penyelidik Obesiti/ Pakar sakit Puan
CEO HPM
CEO JMC
_________________
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & sakit Puan


KES 20 : Body figure
mimie : Good evening doc.
My current problem is that although I've been taking the jm5 for the past two months n my weight has gone down by 8 kg but my problem area (hips, thighs and bottom) does not seem to show good results.In fact. nothing changes. My abs are showing good signs but the rest are not following suite.
FYI, my current weight is 65kgs and my height is 160.
I've been following the right diet and did exercises and even change my lifestyle so perhaps you can help me why.
It's rather embarrassing as a women that I have very big bottoms and thighs but a very small waist.
What would you recommend to help me in contouring my figure?

Your help is much appreciated.

DR. ROZMEY : pembakaran lemak berlaku pada seluruh badan,..namun pada percentage yg berbeza. Kawasan paha, lengan adalah area yg minimum.

Pn teruskan diet dan lakukan senaman secara kolektif utk bahagian yg bermasaalah..Senaman seperti berjogging / walking threadmill tidak membantu pn dpt body fingure . Senaman di Gym yg fokus pada otot -otot paha, punggung, lengang dan bahu pasti dpt mengecil saiz kawasan yg pn mahukan. dan pastikan pn tidak mengambil food supliment yg contain high protein,.ini utk mengelak senaman yg pn lakukan membentuk jisim muscle yg keterlaluan. Buatlah secara sederhana tapi berterusan.

drrozmey
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar perbidanan & Sakit Puan
CEO HPM / JMC


KES 21 : Masalah mental dan obesiti
Nona Manis : Hi Dr
Ada sorang customer tanya, anak dia ada masalah mental dan masih mengambil ubat2 dari hospital. Dlm masa yang sama mengalami masalah kegemukan........ adakah akan ada apa2 side effect kalo dia ambik JM5 selepas ini
TQ

DR. ROZMEY : pesakit mental yg amalkan ubatan major psychotropic memang menyebabkan kenaikan berat badan. Ubatan ini bertindak di hypothalamus meningkatkan hormone prolactine dan cortisol,.kesanya, pesakit mendapat hormone yg tidak balance, water retention dal sel dan badan dan slow metabolisma.

JM5 boleh membantu,..tapi perlu beritahu kemungkinan ada kesukaran penurunan berat atau tindak balas withdrawal effect ubatan tersebut spt selera makan makin tinggi atau letih selain berat sukat turun.

Dalam kes ini ,.dia kena benar-benar sabar dan ikut program diet JM5,..

drrozmey
Pakar Penyelidik Obesiti /Pakar Sakit Puan
CEO HPM / JMC