KES 6 : Berat makin naik & bukan sebaliknya
azian : Salam...masalah dari cstomer saya..
umur 42thn dan berat asal 65kg..dia pernah operate buang rahim tapi x ambik pil hormon dan kesihatan baik serta x pernah amal sebarang diet lain sebelum nie..

masalahnya, 5 hari ambk JM5..berat makin bertambah 1Kg setiap hari dan sentiasa bertaik mata walaupun minum air banyak dari biasa.

macamana tu doktor...? terima kasih.

DR. ROZMEY : pastikan dia ikut displin diet,..tidak amalkan diet yg tinggi protein,..air manis,.dan tidak makan dlm tempoh atleast 3 jam after M5.
Jika perlu just depand pada M5 ,2x sehari,..plain water dan sedikit sayur / buah.

berat pasti turun.
_________________
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & sakit Puan


KES 7 : Muka jadi gatal & berjerawat
missnor81 : salam..Dr... Nor dah amik JM5 ni hampir 3 minggu.. sejak minum nor selalu buang air kecil dan paling ketara minggu ni muka jadi gatal2 dan berjerawat.. keadaan ni bukan saja pd nor tp pada kawan nor yg mgunakan JM5 ni....

adakah keadaan ini blaku kesan dr JM5? utk pengetahuan Dr, Nor mmg bukan jenis muka bjerawat n tiada masalah muka sebelum ni... tq ;)

DR. ROZMEY : kadar pembuangan air kencing lebih kerap adalah berlaku secara sedar utk sesetengah penguna,..memang waste produk metabolisma dibuang melalui najis dan air kencing...ini juga kesan pelancaran pealiran darah ini normal ,.nor jgn bimbang.

mengenai rasa gatal dan perubahan pada muka,..ini nor kena terus pantau,..jika berterusan ada kemugkinan nor alahan pada ingedient dlm mate5 spt soy protein. jika tidak ada reaksi alahan berterusan,..ianya akan normal kembali,..dan majoriti kes,..keadaan kulit bertambah elok ,..akibat mula bebas dari selulit dan kesan beta caroten dlm spurulina..
_________________
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & sakit Puan

missnor81 : ooo..ok tq doc... kwn nor pun muka dia naik gatal2....harap2 sementara je la... ;)

kookis : sian kat nor...kookis hope kesan tu sementara jer...
sabar k...
kuatkan semangat anda nak kurus..

missnor81 : hehee..alhamdulillah sehari dua ni dah xde gatal2 lagi..hehehe.. leh la makan JM5 ni sampai puas hati =)


KES 8 : Perut berasa pedih
yatie3982 : Assalamualaikum....Hampir seminggu saya ambil JM5 dengan cara yang disarankan, tapi saya rasakan perut saya berasa pedih. Harap doc dpt beri pandangan apa yang patut saya buat supaya tidak berasa mcm tu lg.
TQ

DR. ROZMEY : bila perut kosong kerana kurangkan makan ..boleh dapat lebihan acid dan terkena gastrik / angin,...jika severe,..sila ambil ubat anti gastrik,..keaadaan akan bertambah baik ..kerana HCA dlm jm5 mampu adakan lapisan penghalang asid....
_________________
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & sakit Puan


KES 9 : Boleh letak ais dalam JM5?
hazura : salam doktor.. ader 2 soalan disini:
1. Kebanyakan pemakanan diet akan mengelakkan pengambilan ais.. jadi kenapa JM5 ni membolehkan pengguna menggunakan ais dalam minumannya. kadang2 ramai jugak yg pelik ngan bertanya kepada saya.. mungkin ini satu-satunya program diet yg meng'halal' kan ais.

2. adakah JM5 memberi ape2 kesan negative kpd ibu mengandung terutama di awal kandungan. bukan ape, kadang2 diawal mengadung kita blum dapat detect, so kot2 la mengandung masa guna JM5 ni...
thanks for your respond dr..

DR. ROZMEY : JM5 telah doc formulasikan utk memberi kemudahan pada penguna amalkan seakan minum jus oren sejuk...ini adalah teknlogi luar biasa anak watan yg patut dibanggakan,.Ia peli , tapi benar dan telah berulang kali terbukti yg paling berkesan, ajiab, mudah, murah dan selamat....tidak seperti produk lain.

JM5 mampu membantu menyuburkan wanita mandul dgn meningkatkan kematangan meosis satu pada tahap metaphase dan serta meningkat aktviti ovari. Ramai pengamal JM5 yg mandul sudah hamil. JM5 selamat, utk ibu dan bayi.

Namun, ibu mengandung dilarang utk diet,..kerana ini bertentangan dgn fisilogi normal perubahan mengandung, yg memastikan ibu dan anak mendapat zat secukupnya, dan kenaikan berat semasa mengandung adalah kerana perkembangan bayi dan saiz sel-sel ibu utk persediaan secukupnya selama tempoh mengandung dan bersalin serta proses susuan bayi.
_________________
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & sakit Puan


KES 10 : Ibu menyusu
afisha : Assalamualaikum DR.
Dr saya baru seminggu menggunakan JM5..dah turun 4kg..Alhamdulillah..Masalahnya sekarang anak saya berusia 11 bulan masih menyusu..tapi campur la..coz bekerja..Anak saya sekarang kurang minum dan makan..adakah disebabkan dia pun turut alami kekenyangan kesan dari JM5..
Terima kasih

DR. ROZMEY : sedikit ( 0-2-1%) JM5 akan excreted to milk...ini adalah peratusan yg amat kecil dan secara klinikal tidak memberi kesan sampingan pada bayi, yg menyusu.
doc nasihatkan pn minum byk air dan amal serat / fiber .
Biasanya kesan kekenyangan akan hilang bila air susu bertambah.

drrozmey
Pakar Penyelidik Obesiti / Pakar Perbidanan & Sakit Puan
CEO HPM / JMC